Wrong TX Power in and output in WRT. ECB3500

Post new topic   Reply to topic    DD-WRT Forum Index -> Senao Devices
Author Message
wim
DD-WRT Novice


Joined: 05 Jul 2009
Posts: 3

PostPosted: Sun Jul 05, 2009 14:48    Post subject: Wrong TX Power in and output in WRT. ECB3500 Reply with quote
ECB3500 met DD-WRT v24 preSP2 [Beta] Build: 12188

Vermogen:

Mijn bevindingen:

In WRT in Wireless Basic Settings is een mogelijkheid om het vermogen aan te passen. Deze staat standaard op 20dBm (100mW) en antenna gain op 0dBm.
Als we met deze instellingen naar Status Wireless gaan zien we dat daar een waarde staat van 18dBm (63mW). Is dat niet vreemd?
Wanneer we het vermogen in Wireless Basic Settings omhoog zetten op bijvoorbeeld 23dBm (200mW) dan zien we dat de waarde in Status Wireless onveranderd blijft staan op 18dBm. Nou vraag ik je…..

Volgens WRT komt er dus niet meer uit dan 18dBm terwijl de ECB3500 27dBm zou moeten kunnen leveren.

Metingen HP Spectrum Analyzer:

In WRT in Wireless Basic Settings staat de TX Power optie op 20dBm. In Status Wireless wordt dus nu een waarde van 18dBm aangegeven.
Met deze instelling meet ik nu een vermogen van 26dBm (398mW) op de analyzer. Wanneer ik de optie Regulatory Domain van NETHERLANDS op UNITED_STATES zet in Wireless Basic Settings dan zie ik dat het vermogen nog zelfs iets wat oploopt. In Status Wireless is nu de waarde van 18dBm naar 19dBm gegaan terwijl we nu in werkelijkheid ruim 26dBm meten aan de uitgang van de ECB3500 met de analyzer.

Als we nu uitgaan van de meest ideale meetopstelling, dus zonder tussenkomst van pluggen kabels etc… denk ik dat het uiteindelijke vermogen van de ECB3500 zeer dicht in de buurt komt van de beloofde 600mW.

Met vriendelijke groet,

Wim de Jong
Sponsor
Display posts from previous:    Page 1 of 1
Post new topic   Reply to topic    DD-WRT Forum Index -> Senao Devices All times are GMT

Navigation

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You cannot download files in this forum